خدمت بی منت

پایگاه

خدمت بی منت

پایگاه

اقبال محمدیان:مشکل موقوفه بودن اراضی رامشیر حل می شود

اقبال محمدیان گفت: یکی از مشکلات مردم رامهرمز و رامشیر در یکصد سال اخیر، موقوفه بودن زمین های مسکونی و کشاورزی این منطقه بوده است، به طوری که یک شهر کاملا تحت تأثیر این مسئله بوده است.  

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس، ادامه داد: البته سالیان زیادی تلاش های بسیاری برای حل مشکل موقوفه بودن رامشیر صورت گرفته، اما به نتیجه ای نرسید، حال نشست هایی با حضور مدیران اوقاف کشور در تهران برگزار شد.


وی گفت: در نهایت نشستی با حضور مسئولان اوقاف کشور، مدیرکل اوقاف استان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان، مدیران و مسئولان محلی و جمعی معتمدین شهر رامشیر برگزار شد که در پایان توافقی برای حل مشکل موقوفه بودن این منطقه صورت گرفت.

محمدیان افزود: بر اساس توافق صورت گرفته، قرار است که سه دونگ از زمین هایی که به نام اداره اوقاف است، از سوی کارشناسان مربوطه قیمت گذاری شده تا ساکنان و مردم اقدام به خرید آن سه دونگ کنند، تا در نهایت صاحب آن زمین و اراضی شوند. البته باید توجه داشت که مدت زمان اجرای این توافق، حدود 5 ماه است.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که مردم از این فرصت بسیار خوب برای حل نهایی مشکل موقوفه بودن رامشیر و سنددار شدن منازلشان استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: قطعا همراهی مردم با توافق مذکور، موجب توسعه و پیشرفت منطقه می شود، البته این مسئله قابل توجه است که طبق مذاکرات و توافق صورت گرفته، درآمد حاصله از فروش سه دونگ از اراضی قرار است که از سوی اداره اوقاف برای توسعه صنعتی و عمرانی، سرمایه گذاری و اشتغال جوانان منطقه رامشیر استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد