خدمت بی منت

پایگاه

خدمت بی منت

پایگاه

اقبال محمدیان:جوانان منطقه روی نفت خوابیده اند اما بیکارند

اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر گفت: بانی طرح احیای زمین های خوزستان مقام معظم رهبری هستند که ما برای ایشان آرزوی طول عمر داریم .

  

در خلال بازدید اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و 4 وزیر به همراه شریعتی استاندار خوزستان از طرح 550 هزار هکتاری در رامشیر ، اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر گفت: بانی احیای زمین های خوزستان مقام معظم رهبری هستند که ما برای ایشان ارزوی طول عمر داریم. خوشحالیم که در دهه فجر شاهد بهره برداری از این طرح در رامشیر هستیم . مجمع نمایندگان خوزستان پیش از این با معاون اول رئیس جمهور جلساتی داشت و ایشان با نگاه باز، دستور پیگیری امور را می داد. اقای جهانگیری بر این باور بود که فاز اول و دوم وجود ندارد و همه طرح باید کامل اجرا شود اما حدود ۱۱۱ هزار هکتار از فاز دوم حذف شد که ما انتظار داریم این موضوع حل شود.



وی ادامه داد: مشکل دیگر ما خروجی نا هماهنگ آب سد است. انتظار داریم بر اساس مصوبات دولت و ورزان نیرو دریچه سدهای این منطقه به موقع باز شود و نوش داروی پس از مرگ سهراب برای کشاورزان نباشد. یکی دیگر از مشکلات ، خسارت سیل ابتدای سال جاری کشاورزان خوزستانی است که متاسفانه پرداخت نشده است. ما از دولت انتظار داریم که مشکلات ما را در نظر بگیرد و در راه رفع آنها گام بردارد.

وی در اشاره به آمار بیکاری جوانان در خوزستان گفت: با اتمام فاز اول طرح 550 هزار هکتاری ، ۸ هزار نفر بیکار خواهند شد که انتظار می رود افراد به دیگر پروژه ها منتقل شوند. . مردم روی طلای سیاه خوابیده‌اند. ۴۳۰ حلقه چاه در این منطقه است و ۴۲ درصد نفت از این حوزه استخراج می شود . در حالی که حتی ابدارچی و سرایداری هم برای شرکت ها را از شهرهای دیگر می آورند جوانان این منطقه بیکار هستند. اگر برای هر چاه حتی ۲ نیروی انسانی استخدام می شد اشتغال 860 نفری ایجادشده خدمت بزرگی به مردم ارایه می کرد و موجب رضایت آنان می شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد