خدمت بی منت

پایگاه

خدمت بی منت

پایگاه

اقبال محمدیان: میراث فرهنگی مانع طرح 550 هزار هکتاری شده است

در رامهرمز از ۲۲هزارهکتاراراضی تحت پوشش طرح ۵۵۰هزارهکتاری تنها ۵هزارهکتار فعال است و قریب ۱۲هزارهکتار را به دلیل ممانعت میراث فرهنگی غیرفعال است.یک از معضلات اصلی رامش،موضوع موقوفه است.  اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در شورای کشاورزی استان خوزستان عنوان کرد:۲۰سال از دستور رهبری برای طرح ۵۵۰هزارهکتاری میگذرد اما هنوز این طرح به بطورکامل اجرا نشده است.امروز ده سال از چشم انداز بیست ساله میگذرد و دولت باید برای حل مشکل اشتغال سرمایه گذاری کند.تامین منابع مالی برای طرح ۵۵۰ هزارهکتاری خواسته ما از دولت است.


وی ازسفر دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به استان خبر داد و گفت: شهرستان رامشیر مردمی پرتلاش هستند اما امروز مشکلاتی در حوزه کشاورزی دارند. ۲۲ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزارهکتاری در این شهرستان است و باید به سرعت احیا شود. 

 اقبال محمدیان افزود: لایروبی سدشهدای رامشیر میتواند از سیلاب جلوگیری کند.سیل اخیر ۳۷میلیاردتومان خسارت به اراضی کشاورزی واردکرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات رامشیر موضوع موقوفه ها است اظهار داشت: در رامهرمز از ۲۲هزارهکتارا راضی تحت پوشش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تنها ۵ هزارهکتار فعال است و قریب ۱۲هزارهکتار را به دلیل ممانعت میراث فرهنگی غیرفعال است.

اقبال محمدیان ادامه داد: در این خصوص جلسات بسیاری با مدیران اوقاف کشور و استان داشتیم و به توافقات خوبی رسیدیم.در این زمینه روحیه امیدی در مردم ایجاد شده است و نیاز است در این امر تسریع شود.                         

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر خبر داد: قرار شد سه دانگ از اراضی موقوفه توسط اوقاف به مردم فروخته شود و درآمدحاصله از آن در امور عمرانی شهرستان رامشیرهزینه شود                         
                     
 مهندس علاقه بند قائم مقام موسسه جهادنصر گفت: از ۵۵۰ هزار هکتار طرح مقام معظم رهبری ۲۱۷هزارهکتار اجرایی شده است که از این رقم ۱۵۰هزارهکتار آن در دولت تدبیر و امید بوده است. اجرای شبکه های فرعی با همکاری سازمان آب و برق خوزستان در حال اجراست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد