خدمت بی منت

پایگاه

خدمت بی منت

پایگاه

اقبال محمدیان:اجازه نمی دهیم قرادادهای جدید نفتی حق حاکمیت کشور را سلب کند

اقبال محمدیان گفت:متن ترجمه‌شده قراردادهای نفتی به همه داده نشده است ولی ما به‌عنوان نمایندگان مردم اجازه نمی دهیم که با این قراردادها حق حاکمیت از کشور گرفته شود.  

اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رهیاب در خصوص قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: متن ترجمه‌شده قراردادهای نفتی به همه داده نشده است ولی ما به‌عنوان نمایندگان مردم اجازه نمی دهیم که با این قراردادها حق حاکمیت از کشور گرفته شود.


وی ادامه داد:انگلیسی‌ها در زمان قاجار توانستند با بستن یک قرارداد نفتی با ایران ۶۰ سال نفت کشور را به غارت ببرند و فقط ۱۶ درصد از درآمد نفت را به ایران می دادند.

 وی ادامه داد:در زمان رضاخان این قرارداد ملغی شد و قرارداد جدیدی منعقد شد که این بار سهم ایران از نفت ۲۰ درصد شد و بقیه آن سهم انگلیس‌ها بود.

محمدیان گفت:از سال ۵۳ تا پیروزی انقلاب هم قراردادها در حوزه نفتی خدماتی بوده است یعنی اکتشاف و تولید با خارجی‌ها و فروش با ایران بود.

وی اضافه کرد:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک سال تولید نفت به خاطر خروج شرکت‌های خارجی از ایران تعطیل شد تا اینکه  به دستور حضرت امام دوباره صنعت نفت به دست جوانان ایرانی احیا شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد:ما باید از دانش کشورهای دیگر و فناوری‌ها جدید آنها در صنعت نفت بهره ببریم اما اگر قراردادی حاکمیت کشور و فروش نفت را در اختیار بیگانگان قرار دهد هرگز مجلس تن به این موضوع نخواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد