خدمت بی منت

پایگاه

خدمت بی منت

پایگاه

اقبال محمدیان:بیکاری نسل تحصیلکرده باید هرچه سریعتر ساماندهی شود

نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی گفت:  توسعه نامتوازن و مدیریت غلط در کشور باعث عدم توسعه یافتگی و اشتغال شده و امروز بیکاری نسل جوان اصلی‌ترین مشکل اجتماعی ماست.

به گزارش ایسنا، اقبال محمدیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: بیکاری نسل تحصیلکرده باید هر چه سریعتر ساماندهی شود و در این بخش پیشنهاد می‌شود دولت ضمن اجرای کامل قانون بازنشستگی، سازمان امور استخدامی کشور شرایط استخدام جوانان تحصیلکرده دانشگاهی را در سمت‌های خالی اداری فراهم آورد و در اجرای اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری مورد حمایت ویژه قرار دهد.

وی افزود: جامعه می‌تواند در مسیر توسعه قرار گیرد و مراحل پیشرفت را با سرعت طی نماید که ضمن توجه به مسائل اقتصادی مبنا را بر توسعه مسائل فرهنگی بگذارد و این میسر نمی‌شود مگر آنکه به مشکلات فرهنگیان که رسالت خطیر تعلیم و تربیت را بر عهده دارند رسیدگی شود.

نماینده رامشیر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیام مجلس دهم پس از تغییر 76 درصدی نسبت به دوره قبل، تصریح کرد: پیام انتخابات این بود که مردم به مجلس چشم امید دوخته‌اند و این مجلس باید در راستای فرمایشات رهبری ضمن تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی می‌باید با جدیت و با برنامه مسیر خدمتگزاری را برای دولت ریل‌گذاری کند و با نظارت قوی جلوی سوء مدیریت‌ها را بگیرد و لازم به ذکر است در ادبیات و اخلاق سیاسی توهین به هیچ شخصیت و مقام اجرایی قابل قبول نیست و با تاکید بر رعایت حرمت ریاست جمهوری از ایشان می‌خواهم به مشکلات استان‌های محروم توجه کنند و در تابستان به خوزستان سفر کنند.

محمدیان گفت: استان خوزستان نیاز به آوردن امکانات ویژه برای این مردم سختکوش و مقاوم دارد و باید با عزم ملی این اتفاق رخ دهد. قصه استان مظلوم خوزستان قصه‌ای تکراری است که گوش شنوا برای آن وجود ندارد و اگر دستاورد سفر رهبری در سال 75 نبود شاهد هیچ اتفاق مثبتی در این استان زرخیر نبودیم.

وی در پایان گفت: با وجود پدیده ریزگردها هنوز طرح انتقال آب از خوزستان مطرح می‌شود که در صورت اجرای آن در آینده شاهد معضلات زیست محیطی فراوانی خواهیم بود. همچنین محرومیت منطقه رامهرمز در بخش درمان نیز یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم این منطقه از خوزستان است و بیمارستان امام رامهرمز با قدمتی 30 ساله با بی‌تدبیری وزارت بهداشت به حالت نیمه تعطیل در آمد و در شهرستان رامشیر وضع از این بدتر است و بیمارستان رامشیر با ظرفیت 64 تخت فقط 30 تخت فعال دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد