خدمت بی منت

پایگاه

خدمت بی منت

پایگاه

اقبال محمدیان:ناهماهنگی بین دستگاهی، نوسازی بافت فرسوده را کند کرده/همکاری گسترده بانک‌ها برای تسریع در نوسازی ضروری است

محمدیان:

ناهماهنگی بین دستگاهی، نوسازی بافت فرسوده را کند کرده/همکاری گسترده بانک‌ها برای تسریع در نوسازی ضروری است عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بخش های گسترده ای از کلانشهرها درگیر بافت فرسوده هستند، بر ضرورت همکاری دولت و شهرداری برای تسریع در نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد.

اقبال محمدیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص نوسازی بافت فرسوده با بیان اینکه در مورد زمین و مسکن مدیریت واحدی در کشور وجود ندارد، گفت: اگرچه شهرداری‌ها متولی شهر هستند اما متولی فروش زمین سازمان ملی زمین و مسکن است که ناهماهنگی‌هایی در این حوزه، مشکلاتی را برای شهرداری‌ها و سازمان ملی زمین و مسکن به وجود آورده است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ناهماهنگی‌ها در شرایطی به وجود آمده که بافت فرسوده بخش‌هایی از مساحت کلانشهرها را درگیر کرده است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر کارهای خوبی در خصوص پرداخت تسهیلات کم بهره برای نوسازی بافت فرسوده انجام گرفته اما برای تسریع در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تعداد سهمیه‌ها و مبلغ تسهیلات باید افزایش یابد.

محمدیان همکاری بانک‌ها برای نوسازی بافت فرسوده را ضروری خواند وگفت: علاوه بر ضرورت همکاری گسترده بانک‌ها در نوسازی بافت فرسوده، دولت با همکاری بانک‌ها باید سهمیه تسهیلات را افزایش دهد، همچنین دولت باید امتیازها و بسته‌های تشویقی را جهت افزایش انگیزه مردم در نظر داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه در کمیسیون عمران مجلس دهم به دنبال احیا و  نوسازی بافت فرسوده با رعایت شهرسازی اصیل اسلامی هستیم، افزود: با وجود حوادث غیرمترقبه، رسیدگی به نوسازی بافت‌های فرسوده شهرها باید در اولویت کار دولت‌ها و شهرداری‌ها قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم توجه به استحکام سازه ها به ویژه در بافت فرسوده را در کاهش خطرات و آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه موثر دانست و گفت: نوسازی بافت فرسوده در زیباسازی شهری نیز نقش بسزایی دارد.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی احیا منطقه، محوطه سازی، توجه به المان‌های زیباسازی را وظیفه شهرداری‌ها دانست و گفت: دولت تنها موظف به تامین منابع، بسترسازی و جهت‌دهی احیا بافت‌های فرسوده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد