خدمت بی منت

پایگاه

خدمت بی منت

پایگاه

درخواست اقبال محمدیان از وزیر نیرو برای تامین منابع آبی کشاورزان رامهرمزی


محمدیان:

احداث سردخانه های کاربردی صادرات سبزیجات استان را رقم می زند. درخواست از وزیر نیرو برای تامین منابع آبی کشاورزان رامهرمزی

 

 نماینده مردم رامهرمز و رامشیر درمجلس با اشاره به درخواست از وزیرنیرو برای تامین منابع آبی کشاورزان حوزه انتخابیه،گفت:صادرات سبزیجات به کشورهای حوزه خلیج فارس نیازمند سردخانه و بسته بندی بهینه است.

اقبال محمدیان درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره  مشکلات کم آبی درصنعت کشاورزی،گفت:بنده از  وزیرنیرو تقاضا دارم،تامین منابع آبی کشاورزان را دراین حوزه انتخابیه در اولویت قرار دهند و این درحالی است که صنعت کشاورزی به منابع آبی بهینه وابسته است،بنابراین بدیهی است که بدون منابع آبی نمی توانیم در صنعت کشاورزی،کشاورز را حمایت کنیم.

نماینده  مردم رامهرمز و رامشیر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سبزی و سیر در رامهرمز به عنوان یک برند جهانی شهره است،  تصریح کرد:سبزیجات  در این حوزه انتخابیه درکشور حرف اول را می زند؛زیرا سبزی دراین مناطق دارای کیفیت بسیار ممتازی است که می تواند به سادگی به کشورهای خواهان  سبزیجات ایرانی  صادر  شود.

وی،تصریح کرد:آبیاری تحت فشار باید به طریق مکانیزه درصنعت کشاورزی در جریان باشد تا بتوانیم علاوه برحفظ منابع آبی در راستای تولیدات بهینه نیز حضور موفقی داشته باشیم.

محمدیان با بیان اینکه می توان سبزیجات ایرانی را به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کرد،افزود:با احداث سردخانه های کاربردی و بسته بندی مناسب می توانیم صادرات سبزیجات را علاوه برحیطه داخلی در عرصه بین الملی نیز عملیاتی کنیم و در این راستا ما باید بازاریابی بین المللی را نیز دربرنامه های صادراتی  بگنجانیم.

وی بیان اینکه می توانیم به جای کشت برنج محصولاتی را جایگزین کنیم که  نیاز به منابع آبی بالا ندارند، یادآورشد:از ظرفیت منابع آبی کشور باید به نحو کارشناسانه استفاده کرد،زیرا  این امر می تواند علاوه بر درنظرگرفتن منفعت کشاورز در مصرف بهینه منابع آبی نیز  حضور موفقی داشته باشیم و ازهمین رو وزارت جهاد کشاورزی باید با وزارت امورخارجه در راستای صادرات بهینه محصولات کشاورزی   همگام باشد تا دراین راستا بتوانیم صادرات کاربردی دراین عرصه را تدارک ببینیم.

عضوکمیسیون عمران مجلس،یادآورشد:ایجاد سدهای متعدد عاملی برای کم آبی برای صنعت کشاورزی در این مناطق  است؛زیرا قبل  از احداث سدهای کشاورزی ،روش کشاورزی در این منطقه سنتی بود،اما با توجه به اینکه که کشاورز سهم آب  دریافت می کرد؛ در این راستا  رضایت داشت؛البته در روش های سنتی کشاورزی  نیز کشاورز با مشکلاتی روبرو بوده  است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد