خدمت بی منت

پایگاه

خدمت بی منت

پایگاه

باحضوراقبال محمدیان همایش «عشایر، ذخایر انقلاب اسلامی» در رامشیر برگزار شد


به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه، اولین همایش «عشایر ، ذخایر انقلاب اسلامی» در رامشیر برگزار شد. 
به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه، ظهر امروز سه شنبه اولین همایش «عشایر، ذخایر انقلاب اسلامی» با حضور روح الله شفیعی معاون فرماندار رامشیر، حجت الاسلام معرف امام جمعه رامشیر، اقبال محمدیان نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاههای اجرایی، سادات، شیوخ، ریش سفیدان و  بزرگان شهرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر برگزار شد.

معاون فرماندار رامشیر در این همایش ضمن خیرمقدم به حاضرین، به جایگاه نماز جمعه در دین اسلام اشاره کرد و گفت:  نماز جمعه آن چنان اهمیت دارد که در قرآن سوره ای به همین نام بر حضرت محمد(ص) نازل شده است و اولین کاری که آن حضرت بعد از تشکیل حکومت انجام دادند اقامه نماز جمعه بود.

روح الله شفیعی در ادامه به مهم ترین دستاوردهای نماز جمعه اشاره کرد و افزود: وحدت بین اقشار مختلف جامعه یکی از مهم ترین دستاوردهای نماز جمعه بوده و یکی از نشانه های تقوا، همین وحدت است و اگر وحدتی بین اجتماعی وجود نداشت قطعا بی تقوایی در آن اجتماع وجود دارد.

«وحدت» رمز موفقیت همه امور است

نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش به برکات نماز جمعه اشاره کرد و ادامه داد: خطبه هایی که توسط امام جمعه قرائت می شود همواره مردم را به وحدت دعوت می کند و این وحدت رمز موفقیت در همه امور است.

اقبال محمدیان، طرح مسائل و مشکلات روز جامعه را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که در خطبه های نماز جمعه به آنها پرداخته و باعث می شود قبل از اینکه دشمن بخواهد به اهداف خود در جامعه دست یابد، با اطلاع رسانی به موقع در نماز جمعه، مردم از اهداف دشمن آگاهی یابند.

نماز جمعه متعلق به قومیت خاصی نیست

امام جمعه رامشیر نیز در این همایش با بیان اینکه نماز جمعه متعلق به قومیت خاصی نیست اظهار کرد: هر کسی که به نماز جمعه اهمیت بیشتری دهد و در نماز جمعه شرکت نماید نزد خدا محبوب تر است.

حجت الاسلام و المسلمین معرف، ضمن دعوت از همه اقشار مختلف مردم به حضور گسترده در نماز جمعه گفت: همه ما وظیفه داریم که در جهت تقویت نماز جمعه قدم برداریم و فرزندان و برادران خود را به حضور در نماز جمعه ترغیب کنیم و هر چقدر به امور دینی اهمیت بیشتری دهیم برکات بیشتری نیز نازل خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد