خدمت بی منت

پایگاه

خدمت بی منت

پایگاه

اقبال محمدیان:تدوین برنامه ضربتی برای بخش اشتغال استان خوزستان در دستور کار ما قرار دارد.

سرپرست معاونت‌ اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت:  تدوین برنامه ضربتی برای بخش اشتغال در دستور کار ما قرار دارد.


اقبال محمدیان اظهارکرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سیاست‌های اصل 44 و فعال تر شدن بخش تعاونی تصمیم به برپایی نمایشگاه محصولات تعاونی‌های استان گرفته شد.


وی ادامه داد: اشتغال دغدغه اصلی مسئولان ارشد کشور است و از این رو به‌دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی هستند. در این زمینه سعی می‌کنیم اهداف و برنامه‌های خود را در سال آینده در چارچوب این نوع اقتصاد عملی کنیم. لذا با فعال کردن بخش تعاونی و سپردن کار به دست مردم و حمایت از آن‌ها می‌توانیم مقابل تحریم کنندگان بایستیم.


سرپرست معاونت‌‌ اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: از برنامه‌های این اداره کل در سال آینده می‌توان به شناسایی واحدهای نیمه‌تعطیل و نیمه‌فعال در اتان و طرح توسعه تعاونی‌های عمرانی که برای نخستین بار در خوزستان و آن هم در دو منطقه یک و هشت اهواز قرار است اجرا شود اشاره کرد.


وی افزود: همچنین تدوین برنامه کوتاه مدت، مهم و ضربتی اشتغال در سال 93 با فعال کردن ادارات کاریابی استان در دستور کار قرار دارد.

محمدی شناسایی واحدهای نیمه‌تمام و نیمه تعطیل را جزو اولویت‌های کاری دانست و افزود: بسیاری از واحدها از بانک‌ها تسهیلات لازم را اخذ کرده‌اند اما به دلایلی این طرح‌ها به سرانجام نرسیده و تکمیل آن‌ها در اولویت است. به عنوان نمونه طرح توسعه تعاونی های خدمات شهری در شهرستان‌های استان که طبق قانون حداقل نیمی از جمعیت شهر می‌توانند عضو این تعاونی‌ها شوند در حال پیگیری است.


وی با بیان این‌که تعاونی‌ها چشمه ‌جوشان اشتغال هستند، بیان‌کرد: بیکاری، معضلی است که می‌توان با فعال‌سازی تعاونی‌ها در رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال گام برداشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد